informacji publicznej
-
Pełna nazwa usługi
SKARGA
-
Odbiorca usługi
każdy
-
Opis skrócony usługi
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw w ramach właściwości Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego
-
Wymagane dokumenty
Skargi mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. skarga opatrzona podpisem elektronicznym).
W przypadku wniesienia skargi ustnie do protokołu, wymagana jest osobista obecność skarżącego wraz z dokumentem tożsamości. Protokół podpisują wnoszący skargę i przyjmujący zgłoszenie.
W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy. -
Termin załatwienia sprawy
Załatwienie skargi powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie jednego miesiąca od daty jej wpływu do Urzędu a w przypadku skargi szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargi we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - także o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia jej wniesienia albo przekazania.
Jeśli Opolski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi, to niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni:
- przekaże skargę właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo
- wskaże skarżącemu właściwy organ.
-
Sposób odwołania
brak
-
Opłata
brak
-
Informacje dodatkowe
Opolski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego lub Zastępca przyjmuje strony w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godzinach od 13.30 do 15.30
Interesanci w zakresie skarg i wniosków przyjmowani są w godzinach pracy urzędu, to jest w dni powszednie w godzinach od 7:30 do 15:30.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. -
Podstawa prawna
- Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 1997 r. Nr 78, poz.483 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. Nr , poz.267 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz.46 z późn. zm.)
- Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 1997 r. Nr 78, poz.483 z późn. zm.)
-
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Inne - Skargi i wnioski
-
Kategorie życiowe
-
Słowa kluczowe
skarga
Nazwa | Jednostka | Miejscowość | Link do opisu szczegółowego |
---|---|---|---|
Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Opolu | Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Opolu | Opole | SKARGA |
ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007–2013
na podstawie porozumienia nr RPOP.02.02.00-16-013/13-00.