Katalog usług - WITD

Biuletyn
informacji publicznej
Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu
KARTA OGÓLNA USŁUGI
SKARGA
  • Pełna nazwa usługi
    SKARGA
  • Odbiorca usługi
    każdy
  • Opis skrócony usługi
    Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw w ramach właściwości Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego
  • Wymagane dokumenty

    Skargi mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. skarga opatrzona podpisem elektronicznym).
    W przypadku wniesienia skargi ustnie do protokołu, wymagana jest osobista obecność skarżącego wraz z dokumentem tożsamości. Protokół podpisują wnoszący skargę i przyjmujący zgłoszenie.
    W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.

  • Termin załatwienia sprawy

    Załatwienie skargi powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie jednego miesiąca od daty jej wpływu do Urzędu a w przypadku skargi szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

    Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargi we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - także o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia jej wniesienia albo przekazania.

    Jeśli Opolski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi, to niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni:

    - przekaże skargę właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo

    - wskaże skarżącemu właściwy organ.
Dodatkowe informacje
  • Sposób odwołania
    brak
  • Opłata
    brak
  • Informacje dodatkowe

    Opolski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego lub Zastępca przyjmuje strony w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godzinach od 13.30 do 15.30

    Interesanci w zakresie skarg i wniosków przyjmowani są w godzinach pracy urzędu, to jest w dni powszednie w godzinach od 7:30 do 15:30.

    Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
  • Podstawa prawna
    1. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 1997 r. Nr 78, poz.483 z późn. zm.)
      • Ustawa z dnia 16 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. Nr , poz.267 z późn. zm.)
        • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz.46 z późn. zm.)
        • Klasyfikacje usługi
          1. Usługi dla obywateli - Inne - Skargi i wnioski
        • Kategorie życiowe
        • Słowa kluczowe
          skarga
        W chwili obecnej ta usługa jest realizowana przez następujące podmioty:
        Wyświetlono rezultaty 1-1 z 1.
        NazwaJednostkaMiejscowośćLink do opisu szczegółowego
        Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w OpoluWojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w OpoluOpole
        Projekt pn. Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim jest współfinansowany przez Unię Europejską
        ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007–2013
        na podstawie porozumienia nr RPOP.02.02.00-16-013/13-00.
        © Opolski Urząd Wojewódzki
        Zamknij ten komunikat Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

        Na naszych stronach używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. w celach reklamowych i statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami podmioty, takie jak firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W każdej przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Cookies.