informacji publicznej
Usługa dla osób mających trudności w komunikowaniu się
Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Opolu, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011r. Nr 209, poz. 1243 z późn. zm.), zapewnia obsługę osobom mającym trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się, zwanych dalej „osobami uprawnionymi”
Osoby uprawnione mogą korzystać z następujących uprawnień:
1. z pomocy osoby „przybranej” w kontaktach z Inspektoratem: osobą przybraną może zostać osoba, która ukończyła 16 lat, została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w Inspektoracie. Pracownicy Inspektoratu nie mogą wymagać od osoby przybranej przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość polskiego języka migowego (PJM), systemu językowo-migowego (SJM) lub sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN). Przetwarzanie informacji i danych w czasie korzystania przez osobę uprawnioną z pomocy osoby przybranej odbywa się w celu zapewnienia jej komunikowania się z pracownikami Inspektoratu.
2. z pomocy wybranego tłumacza: polskiego języka migowego (PJM), systemu języka migowego (SJM) i sposobu komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN), świadczenie usług tłumacza jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.). Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić w Inspektoracie chęć skorzystania ze świadczenia, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie chęci skorzystania ze świadczenia usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN można wnieść na przygotowanym przez Inspektorat wniosku. W przypadku, gdy wnioskowana sprawa nie leży w kompetencjach Wojewody Inspektoratu Transportu Drogowego, wniosek zostanie niezwłocznie przesłany do właściwego organu, o czym powiadomi wnioskodawcę. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia, Inspektorat zawiadomi wnioskodawcę o tym fakcie, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji określonych w ustawie uprawnień.
3. ze środków udostępnianych przez Inspektorat tj.
- poczty tradycyjnej
- adres Inspektoratu: ul. Wrocławska 170, 45-836 Opole
- faksu na numer 77 474 21 22
- poczty e-mail : biuro[at]witd[dot]opole[dot]pl
- złożyć wniosek osobiście w Sekretariacie Inspektoratu w Opolu, ul. Wrocławska 170.
- złożyć wniosek poprzez elektroniczną skrzynkę ePUAP,
Wytworzył(a): Majchrzyk Halina
Wprowadził(a): Majchrzyk Halina
Opublikował(a): Majchrzyk Halina
Liczba wyświetleń:
627
Data wytworzenia: 2016-04-20 14:38:40
Data publikacji: 2016-04-20 14:39:54
Ostatnio aktualizował(a): Majchrzyk Halina
Data ostatniej zmiany: 2017-09-29 13:07:37
Wprowadził(a): Majchrzyk Halina, korekta zapisu treści
Wprowadził(a): Majchrzyk Halina, usunięcie akapitu
Wprowadził(a): Majchrzyk Halina, ak
Wprowadził(a): Majchrzyk Halina, ak
Wprowadził(a): Majchrzyk Halina, ak
Wprowadził(a): Majchrzyk Halina, .
Wprowadził(a): Majchrzyk Halina, zmiana email
Wprowadził(a): Majchrzyk Halina, zmiana email
Wprowadził(a): Majchrzyk Halina, zmiana e-mail
ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007–2013
na podstawie porozumienia nr RPOP.02.02.00-16-013/13-00.