Szukaj

 

Szukaj również w treści artykułów

DZIAŁANIA KONTROLNE INSPEKTORATU W ROKU 2012

Zgodnie z kompetencjami Inspekcji Transportu Drogowego wynikającymi bezpośrednio z ustawy o transporcie drogowym i ustawy 
o drogach publicznych w zakresie uregulowanym w tych ustawach oraz w ustawie o czasie pracy kierowców, o przewozie drogowym
towarów niebezpiecznych, o odpadach, o ochronie zwierząt, o ruchu drogowym, o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia a także
wiążących Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych i wspólnotowych dotyczących przewozów drogowych – działania kontrolne     
w 2012 roku prowadzone były na drogach oraz w siedzibach przewoźników.

W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2012 roku inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego przeprowadzili
łącznie 6692 kontroli drogowych oraz dokonali 78 kontroli w przedsiębiorstwach. Wydano 558 decyzji administracyjnych na łączną kwotę
1.113.150,00 zł

Ponadto dokonano 799 ważeń pojazdów, wydając 255 decyzje o nałożeniu kary pieniężnej na kwotę 533.680,00 zł. Nałożono 2184
mandatów karnych (z zał. nr 1 i 2 do ustawy o transporcie drogowym) na łączną kwotę 804.600,00 zł, oraz skierowano                    
42 wnioski o ukaranie kierowców/zarządzających do Wydziałów Karnych Sądów Rejonowych, z czego 35 złożonych wniosków zostało
rozpatrzonych zgodnie z wnioskiem WITD, a tym samym sąd wymierzył kary grzywny na łączną kwotę 34.600,00 zł.
W wyniku stwierdzenia złego stanu technicznego pojazdów zatrzymano 335 dowodów rejestracyjnych. 

W 2012 roku w związku z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom ruchu drogowego, skontrolowano 1013 pojazdów
przewożących osoby, co stanowi 15,14 % ogólnej liczby skontrolowanych pojazdów. Doprowadziło to do wydania 26 decyzji
administracyjnych na łączną kwotę 54.500,00 zł. Wydano przy tym 107 mandatów na kwotę 32.550,00 zł, oraz zatrzymano              
25 dowodów rejestracyjnych.

W ramach ogólnopolskiej akcji "Bezpieczny Autokar" poddano kontroli  pojazdów 309 krajowych oraz 42 zagranicznych wydając          
13 decyzje administracyjne na łączną kwotę 13.000,00 zł. W ramach akcji wydano również 49 mandatów karnych, zatrzymano            
9 dowodów rejestracyjnych a 1 pojazd nie dopuszczono do dalszej jazdy.

W ramach akcji "GIMBUS" skontrolowano 101 pojazdów dowożących dzieci i młodzież szkolną do szkół. Wynikiem tych kontroli było
nałożenie 2 decyzji administracyjnej.

Kontrola taksówek w ilości 139 pojazdów skutkowała wydaniem 2 decyzji o nałożeniu kary.

Poddano kontroli 874 pojazdów na okoliczność posiadania przez przewoźników zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych        
w krajowym i międzynarodowym transporcie drogowym osób.

Największa liczba naruszeń w zakresie przewozu osób dotyczyła czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i odpoczynków oraz
stosowania urządzeń rejestrujących samoczynnie  prędkość i czas jazdy jak i postoju.

W ramach działań kontrolnych zmierzających do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego ze szczególnym uwzględnieniem
przestrzegania przez kierowców i przewoźników

Redaktor: Halina MajchrzykData publikacji: 2013-03-21 13:10:51
Wprowadził do BIP: Halina Majchrzyk 
Ilość wyświeleń artykułu: 458 
Redaguje: Halina Majchrzyk