|
INFORMACJA O ZUŻYTYCH SKŁADNIKACH MAJĄTKU RUCHOMEGO Działając na podstawie § 5 ust.2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004r w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego powierzonego jednostkom budżetowym, zakładom budżetowym i gospodarstwom pomocniczym, Inspektorat informuje, iż posiada następujące zużyte składniki majątku ruchomego:
Wyżej wymienione składniki mogą być przedmiotem sprzedaży, oddania w najem lub dzierżawę, nieodpłatnego przekazania innej jednostce oraz darowizny. Wnioski należy składać w terminie 10 dni od daty ukazania się ogłoszenia w Sekretariacie Inspektoratu lub przesłać pocztą na adres: Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego 45-836 Opole, ul. Wrocławska 170.
Kierunki działania na 2010 rok
DZIAŁANIA KONTROLNE INSPEKTORATU w 2009 roku
Zgodnie z kompetencjami Inspekcji Transportu Drogowego wynikającymi bezpośrednio
z ustawy o transporcie drogowym i ustawy o drogach publicznych w zakresie uregulowanym w tych ustawach oraz w ustawie o czasie pracy kierowców, o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, o odpadach, o ochronie zwierząt, o ruchu drogowym, o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia a także wiążących Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych i wspólnotowych dotyczących przewozów drogowych - działania kontrolne w roku 2009 prowadzone były na drogach oraz w siedzibach przewoźników. Drogowego przeprowadzili ogółem 7.108 kontroli drogowych, w tym 3.511 pojazdów należących do przewoźników krajowych i 3.597 pojazdów przewoźników zagranicznych oraz dokonali 95 kontroli w przedsiębiorstwach. Wydano 1.390 decyzji administracyjnych na łączną kwotę 3.603.400,- zł. Ponadto dokonano 1.041 ważeń pojazdów, w tym 831 pojazdów należących do przewoźników krajowych i 210 pojazdów przewoźników zagranicznych, wydając 421 decyzji o nałożeniu kary pieniężnej na kwotę 1.084.060,- zł, w tym w stosunku do przewoźników krajowych na kwotę 1.044.640,- zł. 36 wniosków o ukaranie kierowców do sądów grodzkich. W wyniku stwierdzenia złego stanu technicznego pojazdów zatrzymano 403 dowody rejestracyjne. przewóz osób w działaniach kontrolnych w 2009 roku traktowany był priorytetowo. Skontrolowano w tym okresie 1.063 pojazdów przewożących osoby co stanowi 15 % ogólnej liczby skontrolowanych pojazdów. Doprowadziło to do wydania 107 decyzji administracyjnych na łączną kwotę 263.750,-zł.
Wydano przy tym 201 mandatów na kwotę 29.620,- zł, oraz zatrzymano 58 dowodów rejestracyjnych.
76 zagranicznych wydając 54 decyzje administracyjne na łączną kwotę 92.150,-zł. W ramach akcji wydano również 112 mandatów karnych i zatrzymano 31 dowodów rejestracyjnych. Wynikiem tych kontroli było nałożenie 7 decyzji administracyjnych. Poddano kontroli 891 pojazdów na okoliczność posiadania przez przewoźników zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym i międzynarodowym transporcie drogowym osób stwierdzając w jednym przypadku brak zezwolenia. pojazdu, obowiązkowych przerw i odpoczynków oraz stosowania urządzeń rejestrujących samoczynnie prędkość i czas jazdy jak i postoju. W ramach działań kontrolnych zmierzających do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania przez kierowców i przewoźników maksymalnych norm prowadzenia pojazdów, minimalnych przerw i okresów odpoczynków oraz kontroli przewozu towarów niebezpiecznych i odpadów inspektorzy skontrolowali: minimalnych przerw i okresów odpoczynków - ogółem 6.752 pojazdy. W wyniku powyższego w 1312 przypadkach zaistniała konieczność wydania decyzji o nałożeniu kary na łączną kwotę 2.457.400 zł., 98 decyzji o nałożeniu kar pieniężnych na kwotę 130.050 zł, które skutkowały wydaniem 34 decyzji administracyjnych o nałożeniu kary na łączną kwotę 107.800 zł, ochronę zwierząt w trakcie transportu. Kontrole te przeprowadzano wspólnie z Inspekcją Weterynaryjną, na mocy podpisanego w dniu 22 maja 2004 roku porozumienia pomiędzy Inspekcją Weterynaryjną a Inspekcją Transportu Drogowego. W wymienionym okresie skontrolowano 68 pojazdów przewożących żywe zwierzęta wydając 8 decyzji o nałożeniu kary. artykułów spożywczych wydając 35 decyzji o nałożeniu kary, a podczas przeprowadzonych kontroli drogowych inspektorzy wykonali 201 badań technicznych, m.in. 86 badań jakości paliwa, 64 zadymienia przy użyciu dymomierza oraz 45 przy użyciu wideorejestratora.
INFORMACJA O ZUŻYTYCH SKŁADNIKACH MAJĄTKU RUCHOMEGO Działając na podstawie § 5 ust.2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004r w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego powierzonego jednostkom budżetowym, zakładom budżetowym i gospodarstwom pomocniczym, Inspektorat informuje, iż posiada następujące zużyte składniki majątku ruchomego:
Wyżej wymienione składniki mogą być przedmiotem sprzedaży, oddania w najem lub dzierżawę, nieodpłatnego przekazania innej jednostce oraz darowizny. Wnioski należy składać w terminie 10 dni od daty ukazania się ogłoszenia w Sekretariacie Inspektoratu lub przesłać pocztą na adres: Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego 45-836 Opole, ul. Wrocławska 170.
INFORMACJA O ZUŻYTYCH SKŁADNIKACH MAJĄTKU RUCHOMEGO Działając na podstawie § 5 ust.2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004r w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego powierzonego jednostkom budżetowym, zakładom budżetowym i gospodarstwom pomocniczym, Inspektorat informuje, iż posiada następujące zużyte składniki majątku ruchomego:
Wyżej wymienione składniki mogą być przedmiotem sprzedaży, oddania w najem lub dzierżawę, nieodpłatnego przekazania innej jednostce oraz darowizny. Wnioski należy składać w terminie 10 dni od daty ukazania się ogłoszenia w Sekretariacie Inspektoratu lub przesłać pocztą na adres: Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego 45-836 Opole, ul. Wrocławska 170.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Redaguje: Halina Majchrzyk
|